Sociaal Jaarverslag 2020

Wat ga je vertellen over een jaar die je het liefst morgen nog zou vergeten? We hebben onszelf het meermaals afgevraagd. Geen sociaal jaarverslag behoorde niet tot de opties. Gelukkig zijn wij gewend om te denken in mogelijkheden, te kijken naar kansen en stil te staan bij de mooie momenten. En dat waren er nogal wat. De werkgelukcampagne, nieuwe klanten, nieuwe diensten én nieuwe collega’s. Het was ook ons jubileumjaar; 30 jaar FrisFacilitair! Wat hadden we het graag met alle collega’s, klanten en leveranciers gevierd. Genoeg dus om te vertellen. Letterlijk. We wensen je veel kijkplezier!

Over 2020 valt genoeg te vertellen. Want als je denkt wat wij stil hebben gezeten, heb je het mis. Ons beroep behoorde van de één op de andere dag tot de cruciale beroepen en stilstaan was geen optie. Er was geen tijd om af te wachten. Het dwong ons om nog sneller aan de slag te gaan met de doorontwikkeling van onze organisatie. Er kwamen nieuwe ideeën, nieuwe diensten, nieuwe producten en nieuwe collega’s. Ik ben ongelooflijk trots op de wijze waarop de FrisMedewerkers hun werk hebben voortgezet. Dankzij hen hebben we alle klanten de service kunnen bieden die zij van ons gewend zijn. De veiligheid van ons medewerkers, klanten en leveranciers voorop! De verbondenheid tussen collega’s, in een tijd waar afstand de norm is, is bewonderenswaardig.

In 2020 startte ik bij FrisFacilitair als HR BUSINESS PARTNER. Wie had van te voren kunnen bedenken dat het jaar er zo uit zou zien. Naast alle ontwikkelingen en projecten op HR gebied, hebben we natuurlijk extra goed voor onze FrisMedewerkers gezorgd. Mede daardoor is het ziekteverzuim het laatste half jaar extreem laag geëindigd. Dat alleen al is iets om extra trots op te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mooie dingen die we voor onze FrisMedewerkers doen…

Een momentje voor een complimentje en de jij bent fanTAStisch tas vol met gezond eten, desinfecteermiddel én toiletrollen zijn zomaar een paar voorbeelden van wat wij aan interne communicatie hebben gedaan in 2020. Nooit eerder hebben we zoveel gecommuniceerd met onze medewerkers. Na elke persconferentie hingen wij weer nieuwe flyers op en ging er een nieuwsupdate uit. Om medewerkers te informeren, gerust te stellen, een hart onder de riem te steken en om ze te bedanken voor hun flexibiliteit en hun inzet. Wat zij in 2020 hebben laten zien, is iets om onnoemelijk trots op te zijn en dat delen we graag!

2020 was voor ons drukker dan ooit. Zo stond de FrisWasserij ineens vol met waszakken. Waszakken met kleding en textiel van zorgpersoneel die in aanraking zijn geweest met corona patiënten en dat vraagt om een specifieke aanpak. Dat soort vraagstukken inspireren ons juist om met nieuwe oplossingen te komen. Dankzij de inzet van onze collega’s is het gelukt en hebben zij de zorg kunnen verlenen die de patiënten verdienen. Dat wij daar een aandeel in hebben gehad, maakt mij ontzettend trots.

De cijfers in één overzicht?!

Je download ‘m hier!